Marokko Bageriet til undsætning

Jeg elsker simpelhen friskbagte marokkanske pandekager (msemen) til morgenmad. Desværre er det ikke så tit, jeg har tid til at få dem lavet, selvom det faktisk ikke er så svært, når man lige har fået prøvet det et par gange. Men så er det jo dejligt, at man kan snyde lidt og tage et smut forbi Marokko Bageriet for at få stillet trangen🙂 Det gjorde jeg så igår, og kunne derfor nyde denne lækre tallerken med pandekager med lidt honning, blødkogt æg og lidt melon. Mums!  Selvom de ikke er helt så gode som de hjemmelavede, så smager de nu skønt alligevel. Da de godt kan blive lidt tørre dagen derpå, giver jeg dem lige en hurtig tur på brødristeren eller i ovnen, hvis den alligevel er varm. Så er de dejligt bløde igen.

Så manglede jeg bare et glas marokkansk mynte-te til at fuldende min marokkanske morgenmad, men det må blive en anden dag. Til gengæld kunne jeg nyde et glas friskpresset appelsin/jordbær juice fra Valsølille med 85% appelsiner og 15% knuste jordbær (intet andet).

Jeg ønsker mig en juicemaskine, så jeg selv kan begynde at presse mine egne juicer, men indtil da er Valsølille et fint alternativt, da det netop er friskpresset frugt og ikke tilsat en masse overflødigt. Mine favoritter er appelsiner/ananas, æble/hindbær og appelsiner/jordbær. Men jeg glæder mig også til at prøve deres nypressede æbler. Den lyder altså også god. Mmmm…🙂

(Jeg sætter opskrifter på både msemen og marokkansk mynte-te ind i nær fremtid)

Dette indlæg blev udgivet i Det marokkanske køkken, Madoplevelser, Morgenmad / brunch og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Marokko Bageriet til undsætning

  1. Pingback: Hjemme igen… | Mad for Galleriet

  2. Pingback: Eid al-Adha – den islamiske eid-fest | Mad for Galleriet

Skriv et svar

