Yoghurt med karamelliserede mandler og hindbær

Her til aften fik jeg lige trang til en lille sød snack, så jeg besluttede at lave denne super nemme og lækre “dessert”, der ikke tager mere end 10 minutter at tilberede samtidig med at den er ret sund. Den kan derfor også fint spises til morgenmad. Det høje protein-indhold fra yoghurten kombineret med hindbær (rige på C-vitamin, antioxidanter og fibre) samt mandlerne (sunde, umættede fedtsyrer og et højt indhold af E- og B-vitaminer, jern, kalk og magnesium) er en dejlig og mættende måde at starte dagen på🙂

Ingredienser til 2 personer:

  • 25 g sukker
  • 25 g mandler
  • 1 lille bakke friske hindbær
  • 2 dl græsk yoghurt
  • 1/2 spsk. flormelis

Fremgangsmåde:

  1. Smelt sukkeret på en pande til det bliver gyldent. Rør ikke, men ryst panden nogle gange undervejs.
  2. Tilsæt mandlerne og rør til alt er blandet sammen. Hæld mandlerne ud på noget bagepapir og lad dem afkøle.
  3. Hak mandlerne groft.
  4. Rør yoghurt og flormelis sammen.
  5. Læg mandler, hindbær og yoghurt lagvist i små skåle eller glas. Server straks.

Velbekomme🙂

Dette indlæg blev udgivet i Børnevenlige retter, Morgenmad / brunch, Snack og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s