Chokolade-espresso smoothie


Denne lækre smoothie er fra en af Nigella Lawson’s bøger, og er den første af hendes opskrifter, jeg har kastet mig ud i, men bestemt ikke den sidste. Jeg må blankt indrømme, at jeg til at begynde med var lidt (meget) skeptisk overfor ideen om at komme instant kaffepulver i en smoothie. Men efter at have prøvet denne intet mindre en fabelagtige lækkerbisken af en smoothie (nogle vil måske nærmere kalde det en milkshake), må jeg krybe til korset og indrømme, at jeg ikke kunne have taget mere fejl. Kombinationen af frossen banan og chokolade er bare perfekt, og opskriften giver fornemmelsen af banasplit med et kant af kaffe – bare sundere. Mmmm😛 Og så er det jo prikken over i’et, når man kan lave lækre kreationer på ingen tid og med ingredienser, man altid har liggende.

Ingredienser: (2 glas)

  • 2 små frosne bananer, skårt i skiver.
  • 3 dl mælk
  • 1 tsk honning
  • 3 tsk chokoladepulver
  • 1 tsk instant kaffepulver (f.eks. Nescafé)

Kom alle ingredienserne i en blender og blend til en smoothie.

Hæld smoothien i et glas og nyd den inden du farer ud af døren om morgenen, som en eftermiddagssnack eller når sukkertrangen melder sig. Jeg tør næsten garantere, at det ikke bliver sidste gang, du laver denne lækre smoothie.

Velbekomme🙂

Tip! Er du slet ikke til kaffe eller vil du bare gerne undgå koffein-indtaget, så erstat evt. kaffen med 1 tsk. peanut butter, der tilmeld giver lidt ekstra proteiner.

Dette indlæg blev udgivet i Drikke, Morgenmad / brunch og tagget , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Chokolade-espresso smoothie

  1. Merve siger:

    Hej
    Lyder som en god opskrift, men har desværre ikke mere chokoladpulver 😓. Hvad kan jeg bruge i stedet for det? Måske ren kakaopulver (altså den slags man bruger i chokoladekage osv.) og flormelis? Tak på forhånd 😄😉

  2. Hej Merve,
    der må jeg være dig svar skyldig, men det er et forsøg hver..🙂

Skriv et svar

