Hanging out with Google

Som nogle af jer kunne læse på Facebook, var jeg i tirsdags til et arrangement med Google og de søde folk bag Mad+Medier samt en masse andre entusiastiske madbloggere i Googles super fede lokaler i indre København. Arrangementet handlede om fremtidens digitale madkommunikation samt de nye muligheder med Google+. Nu er jeg på ingen måder en haj til sociale medier, og indtil videre kan jeg nok kun lige overskue Facebook (som i øvrigt er et stort FY-ord hos Google😛 ). Desuden var der ikke så meget ved Google+, som jeg fandt decideret nyskabende. Synes da, at der er rig mulighed for at dele billeder og gruppere kontakter på Facebook. Måske er det bare mig, der ikke helt har forstået det? Så selvom Google+’s “hang-outs” lyder vældig interessant og med et potentiale til at øge interaktionen på tværs af grænserne, må jeg nok blankt erkende, at det i første omgang ikke helt er noget for mig.

Men alt i alt var det en rigtig hyggelig og lærerig aften, der var skruet godt sammen med et par korte oplæg om hhv. udviklingen af madblogs i Danmarks og en introduktion til Google+ efterfulgt af en lille videokonference på Google+ med to store madbloggere: Maangchi fra New York og Anne fra Frankrig. 

Efter en lille pause fortsatte vi i mindre hold til 3 forskellige workshops. Jeg var i den, der handlede om “internationalt udsyn”, hvor vi snakkede om motiver, udfordringer og løsninger til at komme ud over landegrænsen med sin blog. Fælles for os, der sad til workshoppen var, at vi alle har overvejet at skrive på engelsk men har af forskellige årsager ikke fået det gjort endnu. Det var lidt ærgerligt, at der ikke var nogen, der allerede havde forsøgt sig internationalt, og som så kunne dele sine erfaringer med os, hvilket resulterede i, at snakken kom til at handle mest om udfordringer og motiver. Det var nu også fint nok. For mit eget vedkommende har jeg på intet tidspunkt overvejet at skifte helt over til engelsk. Jeg bruger engelsk rigtig meget i hverdagen, så det er rart at kunne skrive på dansk for en gangs skyld. Men workshoppen fik mig egentlig til at revurdere hvorfor det egentlig er, at jeg overhovedet ville gide gå internationalt. Der er selvfølgelig den oplagte grund, der handler om at kunne nå flere. Men samtidig er der også flere om budet derude, så spørgsmålet er vel: vil man være en lille fisk i alle de store verdenshave, eller vil man være en lille fisk i andedammen herhjemme?
Indtil videre vælger jeg sidstnævnte :) 

Aften blev rundet af med et “eat’n’greet” sammenskudsgilde med en masse lækker mad og interessant snak om mad, blogs og kommunikation. Det var mit første arrangement som madblogger, så det var virkelig fedt at se og tale med nogle af “kollegaerne”, som jeg ellers kun havde mødt i cyberspace. Jeg vil i den forbindelse lige slå et slag for Anne Grarup, der har startet den (måske) første  video madblog i Danmark. Det er faktisk ret sejt!🙂

Tak igen til Mad+Medier for invitationen🙂

Rasmus Holmgård og Marie Sainabou Jeng holder oplæg om “Fremtiden for danske madblogs”

Google+ Hangout med Maangchi fra New York og Anne fra Frankrig

Linn der står bag den fede blog Frk. Kræsen fremlægger resultatet fra en af workshopsene

Til dem der ikke så det på Facebook: Den lækre dessert

Dette indlæg blev udgivet i Diverse og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Hanging out with Google

  1. Pingback: Recap på Fremtidens digitale madkommunikation | mad+medier - viden, netværk, inspiration

Skriv et svar

