Hjemme igen…

Jeg elsker at rejse – det skal der ikke herske nogen tvivl om. Og jeg gør også en stor dyd ud af at spise lokalt, når jeg er på ferie. Det er bare en vigtig del af oplevelsen, synes jeg. Jeg har en teori om, at hvis man virkelig vil forstå et andet lands kultur, så skal man blot dykke ned i deres køkken🙂 Når jeg lige får tid til at gennemgå alle feriebillederne, skal jeg nok sørge for at vise jer et udpluk af mine ferie-måltider. Det bliver ikke en lang ferie-dagbog (det synes jeg selv kan være lidt tung læsning, så det skal jeg nok fri jer for), men nærmere en billedkollage, evt. med lidt forklaringstekst.

Når det er sagt, så må jeg indrømme, at al den herlige feriemad også har efterladt sine spor hist og her:-/ Når jeg er på ferie, forsøger jeg også at spise lidt sundt, men der ryger altså lidt flere kalorier og tomme kulhydrater indenbors, end der plejer. Jeg har f.eks. udviklet en forkærlighed for dejlig sprød baguette med en lækker fed ost til morgenmad. Ak ja… Så det var nu dejligt at komme hjem til en herlig omgang skyr med frisk frugt og nøddeknas. Er der én ting, jeg virkelig godt kan savne i udlandet, så er det gode og magre mejeriprodukter. Dér er vi altså ret godt med herhjemme. Vil I ik give mig ret i det?

Dagens morgenmad så derfor således ud:

Skyr med frisk mango og hakkede mandler og valnødder

Men jeg er jo heller ikke mere frelst end som så, så der røg også lige sådan en fætter her med indenbords, som min mor var så sød at lave til mig igår😉 Dem kan jeg altså slet ikke stå for.

Hjemmelavet msemen med honning

Tip! I denne enkle trin-for-trin vejledning kan du se, hvordan du nemt udskærer en mango, så du får udnyttet hele frugten og undgår unødig madspild

Dette indlæg blev udgivet i Det marokkanske køkken, Diverse, Køkkentip, Morgenmad / brunch, Stop madspild og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Hjemme igen…

  1. Thèrese Gerster siger:

    Hvad for noget skyr bruger du?? Og hvor køber du det?

    Det skyr jeg har set er sådan nogle små æsker, der er kun til to dage:-(

    Mvh. Therese Vila

    Den 29/08/2012 kl. 12.20 skrev Mad for Galleriet :

    > >

  2. Jeg køber altid den økologiske. Man kan få det i de fleste supermarkeder, vil jeg tro. Men ja, du har ret i, at bøtterne desværre ikke er særlig store. Jeg plejer at have til ca. 3 portioner pr. bøtte.

  3. ÅåååååhÅÅÅÅåååååååhhhhh! Nam nam nam *savler over tastaturet*

    Det er kongelækkert det her!

  4. PS: Og tusinde tak for støtten i øvrigt🙂

Skriv et svar

