Krydret jordskokkesuppe

foto 3
Jeg har tidligere lavet denne cremede jordskokkesuppe, som smager herligt, men i dag havde jeg lyst til noget lidt mere krydret. Det dejlige ved supper er jo, at de næsten kan varieres i det uendelige, så jeg prøver mig ofte bare frem med hvad jeg nu har liggende i køleskabet. Denne skønne og smagfulde suppe laves sådan her:

Ingredienser:

  • 1 bakke jordskokker (glemte at tjekke hvor mange gram der var i – sorry:-/ )
  • 2 store kartofler
  • 1 gulerod
  • 1 løg
  • 2 tsk økologisk urtebouillon (f.eks. Herbamare)
  • 1 tsk karry
  • Salt og peber efter behag
  • Olivenolie
  • Vand så det dækker
  • Evt. lidt friskhakket rød chili

Fremgangsmåde:

  1. Skræld og snit alle grøntsager i grove tern.
  2. Svits løgene i olien og tilsæt derefter de resterende grøntsager og svits i ca. 3-5 minutter.
  3. Dæk grøntsagerne med vand og lad det koge op.
  4. Tilsæt krydderier og lad suppen koge indtil grøntsagerne er møre.
  5. Tag suppen af varmen og blend den sammen med en stavblender.
  6. Server suppen varm, evt. med en spsk. creme fraiche og hakkede krydderurter (jeg brugte denne gang purløg)

Velbekomme🙂

Bloglovin

Dette indlæg blev udgivet i Børnevenlige retter, Supper, Vegetar og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

