Myntemarinerede kyllingespyd

foto-129

Jeg elsker mynte. Jeg kommer mynte i næsten alt mad og drikke. Jeg faldt over en opskrift med myntemarinerede kyllingespyd på nettet, og tænkte at det måtte jeg simpelthen prøve. Kylling på spyd er også en klassiker – især om sommeren. De er både nemme, lækre og kan tilberedes med alverdens salater. De er faktisk lige så gode som mine tidligere citronglaserede kyllingespyd.😉

Ingredienser: (4 personer)

  • 400 g kyllingefilet/bryst
  • 2 spsk. citronsaft
  • 1 1/2 spsk. olivenolie
  • 2 spsk. hakket mynte
  • 2 store finthakket hvidløg
  • salt og peber.
  • 1 spsk. ingefær pulver 
  • 0,5 spsk. paprika
  • 2 spsk. persille
  • Lidt chili
  • 0,5 rød, grøn og/eller gul peberfrugt

Fremgangsmåde:

  1. Skær kyllingen ud i små tern.
  2. Kom citronsaft, olivenolie, mynte, hvidløg og alle de tørre ingredienser i en stor skål.
  3. Vend kyllingen i, og kom i køleskabet i ca. 4-5 timer.
  4. Sæt kyllingen og peberfrugt på træspyd og streg det under grill.

foto-130

foto-128

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Velbekommen. :-) 

Bloglovin

Dette indlæg blev udgivet i Frokost, Hovedretter, Kylling og fjerkræ. Bogmærk permalinket.

2 svar til Myntemarinerede kyllingespyd

  1. maria siger:

    Uhm hvor de lyder lækre! Mynte er jeg først lige begynd at kunne li – jeg forbandt simpelthen smagen for meget med mojito🙂 men nu er jeg også blevet helt pjatte med det – så jeg skal da prøve at lave de her lækre spyd🙂

Skriv et svar

