Marokkansk tomatsalat (Taktouka)

Billede

I’ve got another one for the list: Taktouka. 

Kan I huske jeg for noget tid siden lavede en marokkansk auberginesalat (Zaarlouk)? Den minder meget om denne, men smagen er helt anderledes. I Marokko er der mange måder at lave sin taktouka og zaarlouk på. Taktouka med tomat er absolut min favorit. 

Ingredienser: (4 personer)

  • 4 store tomater – hakkede
  • 3 røde peberfrugter – hakkede (4 stk. hvis de er små)
  • 2 store løg – hakkede
  • 4 fede hvidløg
  • 4 spsk. olivenolie
  • 0,5 tsk. spidskommen
  • 0.5 tsk. ingefærpulver
  • 3-4 spsk. hakkede persille
  • Salt & peber.
  • Lidt chili.

Fremgangsmåde:

  1. Svits olivenolie og løg på en varm pande i ca. 2 minutter.
  2. Kom tomater og peberfrugt i.
  3. Tilsæt derefter resten af ingredienserne i. Lad det hele stå og svitse i ca 30. min. Skru ned for plusset og smag til med salt og peber.

– Server salaten i små tallerkner med et stykke brød til. Mmmm..😛

Velbekommen.🙂

foto-132

Dette indlæg blev udgivet i Det marokkanske køkken, Frokost, Salater, Tilbehør, Vegetar. Bogmærk permalinket.

2 svar til Marokkansk tomatsalat (Taktouka)

  1. maria siger:

    Jeg har planer om at lave nogle lammekøds fyldte auberginer i weekenden og denne salat passer jo perfekt der til – mums! jeg glæder mig allerede!

Skriv et svar

