Hjemmelavet müsli

10816035_10152885724738921_1589128389_nVi er gået mørke og kolde morgener i møde, og som et plaster på såret, kan jeg trøste mig selv med at jeg skal op og spise dagens vigtigste og bedste måltid. Jeg har altid været glad for at spise morgenmad – bortset fra da jeg var teenager og gik mere op i at se pæn ud i tøjet end at være frisk og fit for fight til de lange biologi og fysik/kemi timer.😉

Jeg har altid været glad for müsli, og jeg har mærkeligt nok aldrig selv lavet en hjemmelavet version. Jeg har altid bare købt irriterende dyre müsli poser, som bliver spist op i løbet af én uge. Så jeg besluttede mig for at lave en sund en af slagsen. Apropos dyr müsli, synes jeg også at de forskellige kerner og frø er ret dyre, men jeg havde heldigvis en masse liggende i skabet som jeg kunne bruge. Ellers plejer jeg også at holde øje med de forskellige supermarkeder når de har sat priserne ned på de forskellige kerner/frø. Jeg er ikke så glad for tørrede abrikoser, men det var det eneste jeg lige havde af tørrede frugt, og det smagte ganske fint i müslien. Jeg glæder mig til næste gang, hvor jeg skal have dadler i.🙂

Ingredienser:

  • 125 g havregryn
  • 50 g solsikkefrø
  • 50 g græskarkerner
  • 50 g sesamfrø
  • 75 g groft hakkede hasselnødder
  • 75 g groft hakkede mandler
  • 75 g kokosmel
  • 75 g tørrede abrikoser/figner/dadler eller en anden form for tørrede frugt. Denne opskrift har jeg brugt abrikoser.
  • 125 g. akaciehonning

10799589_10152885724783921_295116004_n

Fremgangsmåde:

  1. Bland det hele sammen og fordel på bagepapir i en bradepande i ovnen ved 160 grader i ca. 20 minutter – måske lidt mere. Det skal være gyldent.
  2. Rør rundt i blandingen undervejs.

Velbekomme🙂

Dette indlæg blev udgivet i Morgenmad / brunch og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

