Healthy drinks for kids

Der er en masse snak om at få børn til at spise sundt, men hvad med at få dem til at drikke sunde drikkevarer? Her er et godt alternativ.

10815802_10152898206948921_156748354_n

Jeg var forbi den lokale helseforretning og fik øje på økologisk kokosvand med bananpuré fra Dr. Martins. Det lyder lidt fesent, men det er det på ingen måde. Nem og praktisk i madpakken og børnene vil elske den. Jeg kan ikke få kokosvand ned, da jeg synes det smager så vammelt, men elsker til gengæld alt med banan. Juicen faldt altså i god jord hos mig på trods af, at det var kokosvand.

Jeg tænker at det er et super godt alternativ til de almindelige sukkerbrikker børnene får med i madpakken, som tager pladsen for den egentlige mad, og barnet får hurtigt for meget sukker.

En juicebrik med 3 * 200 ml. koster ca. 36 kr. 
Klik forbi helsam.dk og bestil dine varer gratis hjem til din lokale helseforretning, da du kan risikere at der er udsolgt. Det koster ikke ekstra.🙂

6294

 

Dette indlæg blev udgivet i Børnevenlige retter, Drikke og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Healthy drinks for kids

  1. Luanna siger:

    Nu er jeg ingen ekspert eller noget MEN så vidt jeg ved så skal juice altid pasteuriseres (altså varmes op) før det må blive solgt. Det har så den effekt at alle de vitaminer som er i juicen bliver ødelagt og så er det der er tilbage bare en omgang sukkervand – økologisk eller ej. Så hvis man skal give børn juice fordi det er iiih så sundt så skal det helt klart være hjemmelavet og nypresset. Det skal være nypresset fordi når juice står og kommer i kontakt med ilten i luften så oxyderer alle vitaminerne også – og så står man igen bare med en omgang sukkervand😉 personligt syntes jeg også selv at det er super misvisende at sundhedsmyndighederne ikke sørger for at folk ved sådan noget men jeg kan jo ikke gøre andet end at sprede budskabet😀

Skriv et svar

